Monday, March 28, 2011

Kuih Sagu a.k.a Kuih Bronok

Assalamualaikum.....
Hari ni tahap kerajinan tu pun adalah sedikit. Kebetulan hari ni Pn Mama berpuasa so terfikir-fikir gak tadi nak buat apa untuk berbuka nanti. Fikir punya fikir....... terasa lak nak makan kuih sagu ni, kebetulan kelapa parut lebihan buat kuih kasui tu ada lagi. Mesti ada yang tertanya..... kuih bronok, kan. Kat Terengganu kuih ini adalah salah satu kuih tradisi orang Terengganu. kalau kat Terengganu tak susah nak jumpa orang menjual kuih ni..... tapi kat Selangor atau Kuala Lumpur jarang-jarang sangat dapat jumpa. Kalau ada pun mungkin ketika Pasar Ramadhan.
So jom buka puasa bersama Pn Mama dengan Kuih Sagu ni.

3 comments:

Sofea said...

zie sayang, i dtg nak rasa kuih sagu, suka sgt kuih ni tapi malas nak buat..sbb i mmg pemalas..hehe

Ziehelmy said...

Eleeehhh Pia..... hang benda yg susah hang ghajin nak buat.... benda yg senang ni hang maleh pulak nooo..... Meh la ada sikit lagi tu duk dlm peti..... mmmmm makan sejuk2 pun sedap gak....

kak ina kl (2) said...

nak buat gaklah petang ni